FunFightFitZelfverdediging voor kinderen van 5 t/m 12 jaar

FunFightFit, een uniek en volledig zelfverdedigingsprogramma voor kinderen

Voor jonge kinderen heeft Bart van de Wiel, eigenaar en oprichter van Krav Maga Den Haag, een speciale trainingsmethodiek bedacht en ontwikkeld. Deze methode heeft hij de naam FunFightFit gegeven. In deze methodiek heeft hij elementen uit judo, Krav Maga, Krav Maga kids en de ‘Rots en Water’-training gecombineerd tot een uniek volledig vormend weerbaarheid- en zelfverdedigingsprogramma voor kinderen.

Eén van de belangrijkste elementen in dit programma is de funfactor. Plezier tijdens de lessen zal er voor zorgen dat de kinderen langer bij ons trainen en een liefde ontwikkelen voor sport in het algemeen en verdedigingsporten in het bijzonder. Ze leren de basis vaardigheden die daarbij horen, zoals opruimen, luisteren, niet te snel opgeven, omgaan met winnen en verliezen, organiseren en samenwerken.

Meer zelfverzekerde en weerbare kinderen

Met onze lessen FunFightFit ‘zelfverdediging voor kinderen in Den Haag’ zijn kinderen (meer) in staat zichzelf te verdedigen als het nodig is; ze kunnen zich weren tegen bullies (pestkoppen) en houden zichzelf makkelijker staande op school en daarbuiten. Als kinderen dit kunnen, dan voelen ze zich veel zelfverzekerder en staan ze sterker en weerbaarder in het leven. Ook vergroten zij door het sporten op natuurlijke, leuke en doeltreffende wijze hun coördinatie, kracht, flexibiliteit en conditie. Allemaal vaardigheden en kwaliteiten die kinderen helpen om blij en gelukkig door het leven te gaan.

Schrijf uw kinderen in voor een gratis proefles FunFightFit dan kunnen ze zelf de voordelen van Krav Maga ervaren.

De 3 uitgangspunten van FunFightFit

FUN
De hoge ‘funfactor’ is bepalend voor de invulling van onze lessen zelfverdediging voor kinderen. De lessen zijn fysiek, snel, uitdagend en bevatten altijd leuke spelvormen. Kind(eren) komen met plezier naar de training komt en boeken snel vooruitgang.

FIGHT
Met het Krav Maga Kids-systeem en judo-technieken als uitgangspunten, leren kinderen zichzelf te verdedigen. Ze worden zich meer bewust van hoe dapper en sterk ze (kunnen) zijn, vaak veel meer dan ze voor mogelijk houden.

De lessen FunFightFit zijn erop gericht dat kinderen snel succes ervaren en voelen hoe hun weerbaarheid toeneemt. Elke les leren ze om te gaan met bedreigingen van leeftijdgenoten èn van volwassenen. Ze leren realistische en uitvoerbare strategieën tegen verschillende vormen van bedreiging. Denk hierbij aan pesterijen door leeftijdsgenootjes, stoeisituaties en haantjesgedrag. En bij dreigende situaties door volwassenen aan bijvoorbeeld anti-kidnap technieken, waar ze hulp kunnen halen en hoe ze gevaarlijke situaties kunnen voorkomen.

FIT
Terwijl de kinderen zich leren verdedigen werken ze ook aan het vergroten van hun kracht, conditie en flexibiliteit. Zo blijven ze op een plezierige manier fit en gezond, een belangrijk uitgangspunt van de FunFightFit-methode. Ook na de training werken we aan de bewustwording over fit en gezond zijn door alle leerlingen een stuk vers fruit te geven. Snoep, sport- en energiedrankjes weren we zo veel mogelijk.

De competenties waaraan we werken met FunFightFit

Verbale weerbaarheid
luid en duidelijk te spreken wanneer dat nodig is; duidelijk nee zeggen in verschillende situaties; je stem gebruiken om je doel te bereiken; omgaan met groepsdruk.
Fysieke zelfverdediging tegen leeftijdsgenoten
preventieve lichaamshouding(en); verschillende stoot- en traptechnieken; verschillende werptechnieken; verschillende houdgrepen; val en roltraining; licht sparren, grondgevecht en werpen; verdedigen tegen stoten en trappen; verdedigen tegen verschillende worpen en takedowns en hoe te ontsnappen uit houdgrepen.
Fysieke zelfverdediging tegen volwassenen
bevrijding uit verschillende grepen en pakkingen; preventief werken; roepen om hulp; waar naar toe vluchten in noodgevallen; je omgeving in de gaten houden, ook tijdens het spelen (awareness)

Herkenbare dagelijkse situaties

In de lessen bootsen we situaties na die kinderen kunnen herkennen uit hun dagelijks leven waardoor de trainingen en lessen ‘echter’ lijken en voelen. Als een kind te maken heeft (gehad) met een specifieke situatie, en wij weten er van, dan verwerken we de situatie in onze lessen.